قبل از اینکه راهکارهای ویرایش محتوا را رسیدگی کنیم، باید ببینیم چرا ویرایش درونمایه چنین ارزشی برای گوگل دارد و اینقدر تند سبب افزایش بازدید وبلاگ در گوگل  می شود؟


در رفرنس تعلیم جامع سئو (که فعلا در دست تالیف است!) به طور کامل درباره این موضوع گفتگو کردیم که منظور نهایی گوگل چیست. هدف گوگل این است که بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد و خوشنودی او را جلب کند.


در نتیجه محتوایی که باستانی و از ردیف بیرون شده باشد به گمان کردن زیاد برای مخاطب جذاب نخواهد بود، ولی اگر یک محتوا بصورت منظم و ماهانه آپدیت شود چه؟! بی گمان گوگل متوجه این سوژه می شود و این محتوا به عنوان یک محتوای همش سبز شناسایی می شود. گوگل عاشق چنین محتواهایی است چرا که در هر زمانی برای کاربر سودمند و ارزشمند خواهد بود.


بنابراین با آپدیت و ویرایش همیشگی محتواهای خود، گوگل را عاشق وبسایت خویش می کنید و در ازای آن گوگل به افزایش شدامد سایت شما کمک می کند و ورودی بیشتری برای شما می فرستد.


اکنون می خواهم چند راهکار ویرایش درونمایه را با شما در میان بگذارم :


– اضافه کردن به درازا محتوا


یکی از ابتدایی ترین راهکارها برای اینکه به گوگل اثر دهیم محتوای ما آپدیت شده است، این است که طول محتوا را زیادتر کنیم!


توجه کنید که در متن اضافه شده حتما قالب کلی محتوا را رعایت کنیم و با همان لحن و با همان زبان صحبت نماییم و درضمن از آوردن کلمات کلیدی و LSIهای آن غافل نشوید.


البته توجه کنید که این روش تاثیر چندانی در افزایش شدامد تارنما ندارد ولی به کمک طریق های بعدی به نشان آن افزوده خواهد شد.


– اضافه کردن واژه ها کلیدی بیشتر و نیرومند به محتوا


یکی از بهترین و بزرگترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم Rank Brain بود که به این موتور جستجو کمک می کند مفهوم عبارت های جستجو شده را بفهمد و طبق مفهوم جستجو کند، نه فقط طبق کلمه کلیدی!


بنابراین به کمک این الگوریتم، وبسایت شما شدنی است حتی برای کلماتی که در محتوای شما هستی ندارند نیز بالا بیاید، چرا که مفهوم اصلی و بیچارگی کاربر را دربر دارد.


خبر خوب این که گوگل این کلمات را به شما اطلاع می دهد! به کمک افزار گوگل وبمستر تو ، در بخش Search Analytics می توانید کلمات و کوئری هایی را ببینید که گوگل احساس می کند محتوای شما به آنها تقرب زیادی دارد.


حال وظیفه شما این است که محتوای کهن خویش را برای این کلمات نیز بهینه کنید و جایگاه خویش را در این کلمات احتمالی (اما نهفته قدرتمند!) تثبیت کنید!


بگذارید با یک مثال اغلب توضیح بدهم :


یکی از اولین مقاله هایی که در وبمستر خاکستری منتشر کردم، نوشتار «۰ تا ۱۰۰ اکسپلور اینستاگرام» بود.


این مقاله در نخست با کلماتی مثل ؛ تب اکسپلور اینستاگرام ، تعلیم اکسپلور اینستاگرام، اکسپلورر اینستاگرام و … جز رتبه های ۸-۱۰ بود و بازدید نسبتا ثابتی داشت. ولی وقتی به گوگل وبمستر تو مراجعه کردم، با یک صحنه به راستی جالب مقابل شدم!


گوگل گاهی محتوای من را با عباراتی مانند : «چگونه پست خود را جهانی کنیم» بالا آورده و سپس مجددا به صفحه های پایین تر اسیر بود!


به عکس زیر نگاه کنید :


پیشنهاد کلمات کلیدی پیوسته بدست گوگل شدامد وب سایت ترافیک سایت بدست گوگل و برمبنای الگوریتم رنک برین رهنمود شده بود.


به باکس های قرمز رنگ نگاه کنید. باکس قرمز رنگ طویل سمت راست CTR سایت من در این عبارات بوده که همگی ۰ است! این بدین معنی است که گوگل سایت من را با این عبارات به نتایج بالا آورده اما هیچ کاربری بر روی آن ها کلیک نکرده است و بنابراین مجددا سایت من به نتایج ذیل بازگشته است.


کاری که من کردم این بود که واژه ها قدرتمند این لیست را انتخاب کردم و در ویرایش جدید محتوا از آنها استفاده کردم!


به چه ترتیبی این واژه ها را برگزیدن کردم؟ طبق ۲ فاکتور : بازدید بسیار و میزان پیوستگی (این باره اندکی به حس شخصی من درباره وبسایتم مربوط می شود!)


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : گوگل ,محتوا ,سایت ,ویرایش ,کلمات ,محتوای ,وبمستر تو ,گوگل وبمستر ,بالا آورده ,نگاه کنید ,بدست گوگل ,راهکارهای ویرایش محتوا
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Alex وبلاگ ترجمه و زیرنویس تخصصی ترنسکواد توردبی باهواپیمایی ماهان sharghgostardelijan چکاوک پرواز آموزشی بوستر پمپ | بوستر پمپ آبرسانی | بوستر پمپ دورمتغیر مینو رایانه خدمات طراحی انلاین انجمنی ها | قرارگاه شهید بختیاری